Magamról

Magamról
Herczeg Attila vagyok, több, mint 15 éve foglalkozom marketing kommunikációval, néhány éve pedig ezen belül a social media témakörébe mélyedtem el: elvégeztem Magyarországon elsőként az amerikai Social Media Academy-t, majd pedig az intézmény magyarországi képviselője lettem, és megalapítottam Magyarország első közösségi tanácsadó cégét, a socialmedialab-et (www.socialmedialab.hu).
Az Academy égisze alatt nemzetközi közösségi média projektekben veszek részt stratégaként, a tervezéstől a follow.up-ig, monitoringozásig

2011. június 14., kedd

A világ egyik fele- itt a legfrissebb közösségi világtérkép!



Megjelent a legfrissebb közösségi világtérkép, ahol az eredmény nem meglepően a Facebook döntő uralmát igazolja: a Kék Erő Ázsia kivételével mindenhol viszi a pálmát. Egy másik kutatás szerint ebben a hónapban elértünk a 700 milliomodik FB userhez, és bár a növekedés üteme csökken, a növekedés töretlen.

Amikor megláttam a térképet az ötlött fel bennem, hogy vajon Ázsiából hogyan látják ugyanezt a világot? Ha csak egy kicsit változtatunk a perspektíván, Európa kék uralma nem több egy kis kék foltnál, és olyan médiumok kerülnek előtérbe, mint a V Kontakte, az Odnoklassniki, vagy a Q Zone. Kedves kollegák, tegyük a szívünkre a kezünket: hányan hallottunk egyáltalán ezekről a médiumokról? Netán van köztünk olyan, aki bármelyiknek a tagja? Mivel a SMACAD-on végzettek (Social Media Academy) közül néhányan vannak Ázsiában, a hálózatunkon keresztül utánajártam, fordítva vajon mi az igazság: ők vajon tisztában vannak-e azzal, hogy a Facebook mit jelent Észak- Amerikában, vagy Európában?

A „jó hír”, hogy ismerik, sőt, „helicopter view” okán sokakkal szemben cizelláltabban látják a helyzetet, mint mi magunk: tisztában vannak a Facebook uralmával, de azzal is, hogy kisebb, speciális csoportok megszólításához vannak speciális közösségi médiumok- amik csak attól speciálisak, hogy hálózatuk jóval kisebb, mint az FB-é. Ezeken a speciális közösségi helyszíneken jól célozva, a médiummal konform megszólítást használva sokkal hatékonyabbak lehetünk, mint a Facebook-on. Tehát, mehetünk a tömeggel, megpróbálhatunk hangosabban kiabálni... de vannak helyzetek, amikor megfelelő szakértelemmel, jóval kevesebb pénzből nagyobb sikert is elérhetünk- ehhez elég a mellékelt SNS adatokat áttekinteni, a 2. és 3. helyezett felületek megtalálásához.

A Facebook uralom ebben a megközelítésben nem más, mint lehetőség más médiumok számára- lehetőség a tökéletes célzásra és a stratégiai célok maradéktalan elérésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése