Magamról

Magamról
Herczeg Attila vagyok, több, mint 15 éve foglalkozom marketing kommunikációval, néhány éve pedig ezen belül a social media témakörébe mélyedtem el: elvégeztem Magyarországon elsőként az amerikai Social Media Academy-t, majd pedig az intézmény magyarországi képviselője lettem, és megalapítottam Magyarország első közösségi tanácsadó cégét, a socialmedialab-et (www.socialmedialab.hu).
Az Academy égisze alatt nemzetközi közösségi média projektekben veszek részt stratégaként, a tervezéstől a follow.up-ig, monitoringozásig

2011. május 24., kedd

Mi lesz a LIKE után?


A múlt héten megrendezésre került első magyar Supersocial konferencián volt szerencsém előadóként részt venni, így aztán elvegyülni a tömegben, az előadások közti szünetekben. Sokan tanácsatalanul járkáltak fel-alá, nem csupán azért, mert keveseket ismertek, hanem, mert úgy érezték, hogy a konferenciának arra kellene koncentrálnia, hogy a Facebook-on hogyan lehet minél több LIKE-ot gyűjteni az általuk adminisztrált fan page-nek.
Lehet, hogy ezért a kérdésért nem fogok túl sok like-ot kapni, de megkockáztatom: MINEK NEKÜNK A LIKE? Tudom, nekünk legyen a legtöbb, legfőképp a saját iparágunkban, és nem utolsó sorban a világon, de aztán mi fog történni a minket like-olókkal??? "Ellátjuk őket információkkal, folyamatosan, hogy még jobban szeressék a márkánkat!" Ha ezt tesszük, nem lesz más a fan page-ünk, mint egy X-edik marketing eszköz: nem értéktelen, de kevesebb, mint amennyit valóban ki lehet belőle hozni.
A közösségi média ugyanis NEM marketing eszköz: egy cég, márka valamennyi osztályát érintő viselkedésforma, melyből akkor lehet a legnagyobb hasznot húzni, ha ezt a gondolkodásmódot (legalább) a cég osztályvezetői a magukévá teszik. Hogyan?
Tegyük fel például, hogy egy több ezres közösséggel rendelkező márkát gyártó cégnél dolgozunk, ahogy a gyártó részleg vezetői éppen a következő negyedév gyártási mennyiségeit tervezik- kiindulva az előző évek tapasztalataiból, lehúzva a manapság divatos, válságból adódó korrekciós tényezővel. Pontosabb adatot becsülni, költséghatékonyan, a közösségünk segítségével lehet, egy gyors kérdéssel: az adott márkából mennyit és mikor tervez legközelebb beszerezni? Egyszerű, nem? A több ezres közösségből néhány százan válaszolni fognak, egyrészt azért, mert szeretik a márkát, másrészt azért, mert épp 5 mp megválaszolni a kérdést. Ráadásul mindezt szivesen teszik azért is, mert fontosnak érezhetik a saját véleményüket. És az is.
Szignifikáns mennyiségű pénzt lehet megspórolni hasonló módon a kutatás-fejlesztési budget-ből is: a több ezres közösségből kiválasztva a véleményvezéreket, egy néhány tucat tagot számláló zárt "munkaközösséget" alkothatunk, ahol kérhetjük a fejlesztésben a segítségüket, kaphatunk új ötleteinkről visszajelzéseket... a metódus nem ördögtől való: a Dell színes laptopjainak ötlete nem egy számítógép mögött ülő IT guru fejéből pattant ki, hanem egy ilyen közösség segítségével fogalmazódott meg... megsokszorozva ezzel a Dell gépeinek népszerűségét.

A felhasználási ötletek végtelenek, és valamennyi osztályra alkalmazhatók, itt még a képzelet sem szabhat határt....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése