A szakmához egyébként nagyon sokat adó socialtimes.hu cikkeit böngészve találtam egy, a szerkesztő által jegyzett véleményt: szerinte a céges és a személyes jelenlétet mindig válasszuk el egymástól, mert azok nem tartoznak össze, és csak így tudjuk a maximumot kihozni a céges aktivitásokból... a furcsa az, hogy a Social Media Academy-n, a szakma legelismertebb iskolájában ÉPP az ellenkezőjét tanítják: a kettős jelenlét közti egyensúlyt tartják a legfontosabbnak a közösségi felületeken. Miért?
Egyrészt senki sem gondolhatja (komolyan), hogy egy márka a saját nevében irogat, manapság mindenkinek magától értetődő egy közösségben, hogy a márka "helyett" adminok beszélnek. Mi a cél ezekkel a beszélgetésekkel? Az, hogy a márkához minél inkább kötődjenek az emberek, megszeressék, a magukénak érezzék... akkor miért lenne baj, ha megismerik azt is, aki segít nekik megismerni jobban a márkát? Miért lenne baj az, ha megtudják a közösség tagjai, hogy mivel foglalkozik szabadidejében, milyen zenét hallgat? Elvárjuk, hogy a közösség tagjai "megnyíljanak" előttünk, mi pedig titkolóznánk? Remélem, hogy ez csak egy régi beidegződés megnyilvánulása, nem pedig egy mindenki által felvállalt politika, bár ahogy manapság dalbir kérdezni és válaszolni tud, bármi lehetséges...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése